woensdag 8 april 2009

Ik wil naar huis...

... mooi niet dus ;D

Vandaag zijn we yet again de weg kwijtgeraakt en wilden we echt graag naar huis (allemaal nog moe ;P) en hebben we lang gelopen met een hoge meligheidsgraad en zware tassen, tot we er echt geen kracht meer voor hadden en er helemaal klaar mee waren. Maar uiteindelijk konden we ons huis (de Weekly Mansion, red.) weer vinden xD

Lekker weer, een leuke groep & veel sakura - kortom: een super dag! Behalve de ochtend dan.. Die begon leuk - we waren zo'n twintig minuten te vroeg op het JNI, netjes dus. Dhr Remmelink gaf ons uitleg over het JNI, wat we gaan doen, we kregen kluisjes toegewezen en allerlei praktische zaken werden behandeld. Vooral het feit dat we er meestal gratis drank uit de automaat kunnen halen was van speciale interesse.
De tweede helft was langdradig en onnodig ingewikkeld. Yanagizawa-san (hoofd van JNI) begon alles uit te leggen in het Japans over het openbaar vervoer en allerlei onzin wat veel te ingewikkeld werd, waardoor iedereen met verwarde gezichten naar haar en elkaar keken. Dit resulteerde uiteindelijk in dat Dhr Remmelink ging vertalen, maar hij vond dat Yanagizawa-san het te moeilijk maakte en blabla. Met andere woorden, op een gegeven moment vond ik het wel prima, vooral omdat iedereen begon te discussiƫren, en dat vond ik een mooi moment om te vertrekken ;D Dit was trouwens wel de eerste keer dat ik besefte hoe vermoeiend het kan zijn om langere tijd naar Japans (op 'normale' snelheid gesproken) te luisteren; ook al begreep ik het wel, ik moest wel mijn aandacht er nog goed bij houden.

Goed, met zo'n acht man gingen we op naar Yoyogi Gyoen (Yoyogi Park), en namen de JR Yamanote-sen (de beste lijn ooit) naar Harajuku station. Na wat te eten gehaald te hebben bij een combini (die we nog goed moesten zoeken ook) naar het park. Daar aangekomen:
WAUW.
Sakura (kersenbloesem)
Superveel!
Supergaaf!
Ik was helemaal onder de indruk en de sfeer die er hangt, is ongelofelijk. Voor je naar Japan gaat, zou je kunnen denken dat de hype rond sakura een beetje overrated is, maar als je dan in zo'n park staat, vol met sakura in volledige bloei, dan verandert die denkwijze op slag. Het is echt magisch mooi.
De foto's spreken voor zich ^0^


Voor meer foto's, KLIK HIER!

We hebben echt veel foto's gemaakt, ook vooral met z'n allen :) Onder de bomen hebben we, net als vele Japanners en toeristen, geluncht en lekker gerelaxed in de heerlijke zon. Daarna zijn we nog verder door het park gegaan - er waren ook zoveel sakura!
Hierna hebben we nog de Meiji Jingu bezocht - de Meiji tempel waar ik vorig jaar zomer ook ben geweest. Dit was tevens mijn eerste gelegenheid om wat aan mijn onderzoek naar amuletten die je bij tempels kunt kopen te doen.
Na de tempel zijn we richting Nerima St. gegaan om boodschappen te doen bij een echte supermarkt, om dus even dingen als shampoo en dergelijke te halen, en tevens een fatsoenlijk ontbijt. Erg leuk dat je er stukken octopus kunt kopen, of je eigen stuk zalm kan uitzoeken in een bak met bevroren zalmmoten, en tevens douchezeep koopt in de vorm van een zak... Afrekenen gaat hier duizend keer sneller (en vriendelijker, uiteraard) dan in NL; je legt het geld neer, dat wordt in de geautomatiseerde kassa gedaan en die geeft, na het invoeren van het gegeven bedrag, het wisselgeld terug. Ook, de plastic tassen die je krijgt, zijn groter dan ze lijken en tig keer handiger!
Na deze interessante ervaring waren we twee van ons kwijt, maar die leken niet meer in de winkel te zijn; ook bellen hielp niet, dus na even gewacht te hebben, zijn we lopend naar onze mansion gegaan - wat ons meer dan een halfuur kostte, als het niet meer was. Dus met die zware boodschappentassen over het voetpad slenterend begaven we ons in wat we dachten dat de richting van de mansion was; het was echt super onduidelijk op de kaart.
Toen we uiteindelijk bij een volgende station van de lijn kwamen, bekeken we opnieuw een kaart, en bleek dat we wel goed liepen, maar dat het nog wel even duurde voor we de mansion zouden bereiken. Dus besloten we radicaal bij de McDonalds te gaan eten - yay voor Japans eten!
Uiteindelijk bereikten we uiteraard de mansion en nu is iedereen naar zijn eigen kamer. Misschien dat we nog weggaan, misschien ook niet - iedereen is nog behoorlijk moe, en morgen hebben we om 9.00 AM de 'Japanese Level Check' test, die ons in twee groepen zal verdelen. Dus daar moeten we wel een beetje uitgerust voor zijn!

++
Mood: tired; happy
Song: The Rehearsal (Finding Neverland OST)

6 opmerkingen:

Mizumi zei

WHAA KERSENBLOESEM! Ik wil ook! *kuch* sorry again. Anyway, mooie foto's! Die close up van de bloesem is echt prachtig, heb ik heel brutaal gesaved naar mn harde schijf ;)

Handige kassa's trouwens! Verbaast me dat ze die alleen in Japan hebben...

Zijn de twee verloren schapen eigenlijk nog gevonden? Kon het niet uit je post halen, maar ik neem aan dat jullie die niet ergens in het donker achter hebben gelaten als ze niet in het mansion bleken te zijn ;)

En whoa de McDonalds, da's wel heel heftig!!

Anyway, je zult nu wel al op bed liggen (7 uur later, het is hier kwart voor 7, dus ehm, 2 uur 's nachts daar of zo?), dus ik wens je hopelijk nog op tijd een goede dag morgen en veel succes met de test, maar dat zal wel lukken ^_^ Mits de jetlag weg is natuurlijk...

Groetjes, Leana

Nadine zei

Haha yamanote-sen is indeed de beste lijn ooit ^^..
En woooow super mooi zeg al die sakura! Jaloers joh, wil ik ook es mee maken =o.
Ziet er naar uit dat je een vermoeiende maar toch leuke dag hebt gehad..

Marco zei

Dude the shampoo in bags are refils! Get yourself one of those big shiny blue bottles and start usin' so you can refill them:D!
BTW I was the same about the sakura flowers. In my opinion admiring trees that grow pink flowers was like the gayest hippy thing one could ever do BUT it is actually very amazing when you walk aroun overthere, indeed the funiki is very nice, and the clear blue sky, plus the pink flowers and pitchblack branches make you feel like u r sitting in a painting. Enjoy the sakura while it lasts, takes only one rainshower to turn all that prettyness in a pile of rotting dirt...aah how everything passes...
Green with envy I wish you a nice day and good luck at the test:D!
M

Ank zei

Dus die test is vandaag? Nou ja, a belated ganbatte ne! dan maar ;D
En zo blijkt ook maar weer hoe zelfs iets banaals als boodschappen in Japan een heel avontuur kan zijn!
Ik hoop dat wij volgend jaar ook tijdens de hanami-tijd kunnen gaan en niet pas in juni als het al weer smoorheet begint te worden..
Nou ja, het lijkt iig een ontzettend gave tijd te zijn! But do come home SOME time this year ;D
Beetje je kouhai achterlaten :P

xx

Chamilla zei

Dus als ik het goed begrijp zijn de kassa automatisch of staat er daadwerkelijk wel iemand erbij???

Gaaf de Sakura maar persoonlijk moet ik er niet aan denken. Ik zit hier serieus onder zware aanvallen hooikoorts. Ben blij dat ik met de hitte moet omgaan over een tijdje.

Nadia zei

Wauw, wat een awesome foto's en heel gedetaileerde posts, nou maar hopen dat je dat vol houdt, want het is wel erg leuk om te lezen (^^)