maandag 13 april 2009

Eerste concert!

Zoals beloofd, bij deze een verslagje van het concert in Takadanobaba AREA. Het evenement heette 'Stylish Wave '09' en er zouden zeven bands optreden, waarvan ik er maar drie kende ;D De zaal was behoorlijk klein, met drie verhogingen vanaf het podium gezien, en het was niet eens zó druk (en er waren, inclusief Benjamin & ik, vijf buitenlanders xD). Er was merchandise, en ik liep meteen weg met een Sel'm polsbandje die smaller is dan een normaal zweetbandje, dus beter!

ジュリエット
De eerste band was ジュリエット, oftewel Juliette. Het klonk best goed, ergens tussen happy pop en rock in. Ben & ik stonden een beetje achteraan, maar we konden het wel goed zien. In elk geval viel meteen op hoezeer Japanners (tenminste, de visual kei bands die ik tot nu toe gezien heb) er een leuke show van kunnen maken ;D
En de zanger gooide er af en toe wat grunts doorheen, die een beetje misstonden met de vlotte muziek die ze maakten xD
Ze speelden helaas maar drie à vier nummers, maar dat was wel te verwachten met een lange line-up zoals bij dit evenement.

Zip.er
Als tweede (na een korte pauze) kwam Zip.er en dat was echt té blij voor mijn smaak xD De Japanners (het overgrote merendeel meisje) gingen wel los met allerlei gezwaai en vage dansjes/handbewegingen, die als een soort unaniem afgesproken ritueel uitgevoerd werden. Nah, was wel leuk, maar té poppy en té feminine voor mij ;D
Foto's mochten trouwens niet gemaakt worden, anders had ik dat zeker eventjes gedaan. De zanger moet trouwens nagegeven worden dat hij kan lachen als de beste! ;D

LuLu
En toen, LuLu! Ik ken LuLu nu al best een tijdje, ze zijn niet zo heel bekend, maar ik vind ze geweldig; dat ik ze eindelijk live kon zien, was dan ook super ^0^
Het optreden was wederom maar kort, maar gaaf; LuLu heeft sinds kort een nieuwe line-up, alleen de zanger is nog 'over', maar wat mij betreft doen ze het goed!
Ik wil ze weer zien =D Heb tevens een album van hun gekocht die ik over Internet niet kon vinden, dus yay ^0^


Sel'm
En alsof het niet op kon, kwam Sel'm na LuLu het podium op; hun muziek en show waren compleet anders dan de voorgaande acts, en het was echt supergaaf. We hadden nog een gaijin (buitenlander) gezien die helemaal uit d'r dak ging, en daarbij met rondzwaaiende haren onschuldige Japanse meisjes lastigviel xD
Tevens van deze band een mini-album gekocht ;D Waarschijnlijk ga ik ze deze drie maanden nogmaals zien <3>

The KIDDIE
Superleuke band, deze! Kende er niks van, maar ze deden het echt erg gaaf, beetje een mix tussen pop en rock, met sterke neiging naar het laatste. Op het einde hadden ze een supermooi nummer, die op het nieuwe album komt (kon hem dus helaas niet al kopen; heb wel andere gekocht xD).
De zanger hield ook best lange praatjes tussen de nummers door, en het verstaan ging behoorlijk goed ^o^

vistlip.
Deze band was live echt goed! Ze kregen de zaal echt mee, en Benjamin en ik stonden inmiddels op het laagste gedeelte, dus echt ter hoogte van het podium. De zanger zag ons, was verbaasd, maar wees daarna af en toe interactief naar ons xD Dat was gaaf ;D
Headbangen in Japan is trouwens echt vaag; het gaat helemaal gelijk, en niemand kijkt meer naar de band tot het volgende stuk [couplet of refrein]. Het is echt heel erg vreemd! xD

-OZ-
Last but not least: -OZ-. Ja, wat moet ik hier over zeggen. Ze waren ruig, goed, enthousiast - ze waren gewoon vet ;D
Al met al was het dus een supergave avond met zes geweldige bands (en een iets mindere..). Ben weer drie cd's rijker.
Concerten in Japan blijven toch echt vaag.. Na een optreden klappen de Japanners niet, wat ik nog steeds niet begrijp en ik ook heel lastig vind om NIET te doen xD Dat bescheiden gejuich dat opstijgt na een nummer vind ik toch niet echt genoeg voor zo'n band, maar ja. Tevens, als de fans niet bezig zijn met een vaag riedeltje van handbewegingen en dergelijke, staan ze maar een beetje te kijken. Serieus, concerten in Japan en in Nederland zijn een wereld van verschil! Geen wonder dat Japanse bands die in Nederland (of waar dan ook in Europa) komen, niet weten wat ze overkomt xD
En nu: op naar het volgende concert!
++
Mood: cheery
Song: Pretending by HIM

6 opmerkingen:

Anke zei

Omg! Ik ken ze gewoon allemaal! xD Zip.er is inderdaad echt te blije muziek xD Maar omg. Ik wist niet dat LuLu, The KIDDIE en Sel'm er ook bij zaten *nog jaloerzer* xD Wel koowl om te lezen... tlijkt me echt vaag om daar een concert mee te maken =/

Wat word je volgende concert? xD

Anke zei

Hoezeeej ik kan posten! :p Hoe vind je die?! xD

Anke zei

Ik zat eens te denken he. Echt een apparte line up. Zip.er, Juliette met -OZ- =/ en de rest ... xD Appart

Nadine zei

Wauw!! Jij hebt tenmiste nog wat bands gezien met naam want ze zeggen mij allemaal wel wat, de een ken ik wel beter dan de ander..
(En toen ik ging kende ik maar 1 band heel vaag T_T, gelukkig waren ze wel allemaal goed, worth the moneyz en blabla =p)...
THE KIDDIE uiteraard, meid, hoe kan je daar nou nog niks van hebben gekend =p? Sel'm, Zip.er, OZ, die hebben wel al naam gezet geloof ik.. Maarjah ik kom op youtube teveel random bandjes tegen net als in die Jrock mags XD.
Which reminds me to remind you, you should try to buy some SHOXX/Fool's Mate/whatever while you are still in Tokyo(if you haven't done so yet ;p).. Die waren toch cheap daar?
Was je trouwens al op de hoogte dat D=OUT en Dir en grey hierheen komen?
En met jouw blog title ''eerste concert'' verwacht ik dat jij nog meer leuke concertjes afgaat tussendoor het zware studeerwerk? Aaaah, envy XD..

Anoniem zei

Whaa, dit is zo gaaf *spazz* Ik ga direct wat opzoeken van de bands die ik nog niet kende..
Keep the reports coming! xD

Nan zei

Oeps... ik ben echt een rund met posten... Die hierboven was ik ook xD