donderdag 30 april 2009

En toen was er weer een week voorbij..

De tijd vliegt, en toch ook weer niet. Het is alweer een week geleden dat ik gepost heb hier, en hoewel dat maar zeven daagjes is, lijkt het veel langer. Een vreemd iets, tijd.

Vrijdag 24 april
Deze vrijdagavond zijn we wezen discobowlen ter gelegenheid van Luciano's verjaardag. Het was supergezellig (en nummer 2 op de Japanse lijst van entertainment, na karaoke), en opgedeeld in drie groepjes hebben we naast elkaar twee rondes gebowld. Ik kan tevens niet zonder trots zeggen dat ik door twee strikes achter elkaar de tweede ronde gewonnen in mijn groep gewonnen heb ^0^

Zaterdag 25 april & zondag 26 april
Regen. Véél regen. Niet echt een dag om op pad te gaan dus. Aangezien we ook voor de volgende dag een paper moesten inleveren, hebben de meeste van ons deze dag daaraan besteed.
De zondag was echter letterlijk een zon-dag, en Michelle, Dorian, Luciano en ik gingen naar Harajuku, de zogeheten freakshow van Tokyo. Nou, dat viel dus behoorlijk tegen =P De Harajuku Brug, die 'vroeger' nog vol zat met excentriek geklede figuren was nu behoorlijk leeg en de paar die er wel zaten, toonden niet echt interesse. Daarnaast was het ZO vol met toeristen dat we weer snel vertrokken.
Even nog door Yoyogi Park gegaan (het park waar we een paar weken geleden sakura gekeken hebben) en daarna op naar Takeshita Dori, de straat waar je moet zijn voor hippe/excentrieke kleding en accessoires. Na een aantal shops (waaronder fanshops waarvan de muren bedekt zijn met posters/foto's van allerlei superpopulaire boybands/acteurs/actrices waarvan je dan die je wilt kunt uitzoeken - een bizar fenomeen, waar de hormonen rondvliegen) zijn we meer naar de achterliggende straatjes geweest en die zijn zo mogelijk nog cooler!
Bij een arthouse genaamd Design Festa werden we door een cameraploeg van NHK gevraagd of ze ons mochten film terwijl we erdoorheen liepen. Nou, daar zeggen wij geen nee tegen uiteraard, en zijn we door het appartement gelopen waarvan de muren gedecoreerd waren met muurtekeningen. Het moest natuurlijk allemaal natuurlijk lijken, maar als je de weg niet weet, blijkt dat toch wat moeilijk xD
Tevens nog even Kiddyland aangedaan, een zes-verdiepingen warehouse met allerlei (cute) stuff van dingen als Hello Kitty, Snoopy, anime, games... you name it. Bizar. Het was zo chaotisch, druk en noisy dat het tegen het irritante aanzat ;D
Trouwens, toen Luciano en ik bij de Togo tempel in Harajuku waren, waren we zowaar getuige van een Japanse bruiloft! Of in elk geval, de processie ervan, compleet met Shinto 'muziek'. Ik heb het filmpje geupload, dus als je HIER klikt, kun je het op YouTube zien. ;D

Maandag 27 april
Naast de gewone taallessen, zijn we vandaag met Dr. Cwiertka naar Tokyo Metropolitan Library in Hiro-o geweest. Interessant, hoewel de rondleiding niet echt veel voorstelde. Er waren wel echt iets van zes verdiepingen, en superrustig. Geen idee of ik er nog heenga, though.


Dinsdag 28 april
Vandaag waren we VRIJ. Heerlijk was dat (en tevens slecht voor het ritme waar ik eindelijk in zit.. uitslapen helpt dat niet echt). Ik ben in mijn eentje op pad gegaan voor mijn onderzoek naar omamori, en daarvoor ging ik naar Akasaka (niet te verwarren met het populaire en toeristische Asakusa). Na superlang zoeken (echt een heel gedoe daarzo), waarbij ik een stuk door het on-Japanse Roppongi ging, vond ik eindelijk een tempel, en niet eens degene waarnaar ik op zoek was xD Maar het was een heel mooi complex, en ze hadden best aparte omamori, waarvan ik er dan ook twee gekocht heb voor mijn research.
Hierna ben ik teruggegaan naar Roppongi, waar echt hele gave architectuur staat, en de hele hoge Mori Tower, vanwaar je een heel mooie city view schijnt te hebben. Dat ging ik echter niet doen, maar heb wel een hele mooie Japanse tuin (temidden van al deze moderne architectuur dus, dat blijft apart) gevonden, en ook foto's gemaakt - die komen later!



Na wat rondlopen door Roppongi richting de Tokyo Tower gegaan omdat daar vlakbij de Nederlandse Ambassade ligt, waar we die avond een bijeenkomst hadden vanwege Koninginnedag! Eenmaal daar aan gekomen nog wat foto's gemaakt, en toen voor de ambassade mijn gevonden resultaten van het onderzoek uitgeschreven.
Rond een uur of zes was er pas één iemand van de Pilot groep, dus ben ik maar met Arne naar binnen gegaan (de rest kwam kwartiertje later ofzo). Maar wat bizar, in hartje Tokyo omgeven te zijn door Nederlanders, en Nederlands alleen. En overal Nederlands eten als haring, kaas (veel van onze groep werden gek, echt!), friet met (vieze) mayonaise, rosbief, en Indische pindasaus/saté. Bizar, echt waar!
We hebben het nog lang uitgehouden daar, de Nederlandse Ambassadeur was ook ontzettend tof, we staan nog met hem op de foto (ook die komt nog!). Na deze bijeenkomst zijn we nog naar de Tokyo Tower gegaan, maar die ging net dicht toen we daar aankwamen, en ook de Tokyo Metropolitan Government Building in Shinjuku was net dicht toen we voor de deur stonden =P. Ik was in elk geval blij toen ik weer in bed lag.

Woensdag 29 april
Uitgeslapen, en beetje genoten van het lekkere weer. Boodschappen gedaan en dergelijke.
Maar daarna was er weer een concert!! Ditmaal in Shibuya, en wel van Sel'm (nogmaals, yay! ^^), heidi. (ook yay, eindelijk gezien!), Deluhi (kende ik niet), lynch. (wel eens van gehoord) en Duel Jewel (ook leuk).
De zaal was groter dan in Takadanobaba, en het had ook echt een hele andere sfeer. Toen Deluhi begon, dacht ik echt: ik houd van J-rock xD Japanse bands zijn zo ontzettend goed live, dat is echt niet normaal ;D Het was weer genieten alom, het Japanse publiek blijft wennen (aan de ene kant is hun rustigheid erg fijn, scheelt weer ruziën en blauwe plekken, maar aan de andere kant zijn die ingestudeerde pasjes zo dom en schaapachtig), maar de bands waren super. Sel'm was wederom super! En eindelijk heidi. eens gezien ;D
En wéér merchandise gehaald, de nieuwste cd van Sel'm, en tot mijn grote (en blijde) verrassing zaten er gesigneerde foto's van de bandleden bij! Dus yay =D

Nu, het is hier weer 19.07u, dus tijd voor avondeten! De foto's komen eraan!

++

Mood: tired & hungry
Song: Spiral World by Sel'm

3 opmerkingen:

Carola zei

Wat vond je van lynch.? Ik vind hen zoooo tof live :D

Anoniem zei

hallo dian vanuit nederland een groet van mij,het ziet er prachtig uit, geniet er maar van, zal je via het blog volgen.groetjes en dikke kus monique

Anke zei

OMG ik hou het even niet meer bij en je zit gewoon bij Deluhi!! OMG *Groen* OMG OMG xD Hoe is Deluhi? Ik wil dat echt weten dat is echt mijn nieuwe liefde hahaha. En heidi. omg hoe zijn die live? ^^

Maar ik loop achter dus ik ga ff de rest lezen hahaha xD Tot de volgende reactie!