maandag 18 mei 2009

Het Normale Leven

(met uitzondering van het weekend..)
Zit op dit moment op Nichiran Gakkai (JNI). Er is bijna niemand van de Nederlanders; ze zijn even on-Japans naar de Subway voor een heerlijk broodje :p

Het is inmiddels alweer een weekje ofzo geleden sinds ik heb geschreven; sommige dingen zijn voor mij al zo normaal geworden dat het niet meer interessant lijkt om erover te schrijven.
Met mij gaat alles goed, ben al helemaal gewend en loop hier rond alsof ik hier al jaren woon xD. We hebben afgelopen week binnen onze groep wel vijf zieken gehad. Inmiddels is bijna iedereen weer beter; ikzelf heb een beetje keelpijn, maar niks ernstigs denk ik.
Influenza A verspreidt zich hier inmiddels als een gek; vandaag reporteerde de krant 96 griepgevallen in Japan. In het weekend zijn er schijnbaar veel besmette mensen gesignaleerd -- misschien toch een teken om een mondkapje te gaan dragen. :/

Gedurende de week is er verder niet veel gebeurd. De deadline voor Material Culture research paper kwam eraan (zaterdag), en iedereen had natuurlijk het dagelijkse huiswerk, en een groot kanji tentamen. Ik kan in elk geval zeggen dat mijn paper op tijd af was, inclusief presentatie voor aanstaande donderdag, dus ik kan tevreden zijn ^^ Was verder ook tevreden over wat ik had geschreven. Daar waar ik commentaar op krijg van mijn 'peer reviewer' kan ik nog verbeteren voor de tweede deadline, dus :)

Goed, zaterdag was het dan ook tijd om na de deadline te gaan feesten! :D
Met de Japanners uit de Mansion (van de vorige, uitvoerig beschreven toffe avond :p) gingen we naar Ikebukuro om te bowlen. Ik zat samen met Sara met twee Japanners (ze hadden de teams goed gemixt), en ze waren leuk ^^ Met uitzondering van drie ontzettend zielige bowling pogingen van mij (die later weer goed gemaakt werden met twee strikes) en een gebroken nagel ging alles goed :p
Hierna gingen we met zijn alles in hetzelfde gebouw eten. De groep was te groot voor een kamer, dus splitsten we op; ik zat in de kleinere groep van negen (vier Nederlanders, rest Japanners). Het was echt ontzettend gaaf! Op een gegeven moment zijn we (tijdens het eten van van alles dat ik niet echt kende, maar wat wel goed smaakte) over gegaan op drinkspelletjes. Om die hier te gaan beschrijven kost teveel tijd en ruimte, maar als ik terug ben in Nederland, zal ik ze eens introduceren -- lol (en alcohol) verzekerd!
Na twee uur ofzo zijn we teruggegaan naar Ekoda met zijn allen. Sommige mensen gingen terug naar de Mansion, maar een meerderheid (waaronder ik dus) ging nog naar een soort izakaya. Ook daar was het super gezellig! De alcohol vloeide ook rijkelijk, wat voor sommige het Japans ten goede kwam :p
Ik heb met een aantal Japanners echte gesprekken gevoerd, als in, gepraat over wat serieuzere onderwerpen en er ook discussie over gevoerd, wat me nog best goed af ging. Met andere woorden, ik ga vooruit :D Dus ik ben blij ^^
Het feit dat deze laatste nomikai (drinkmeeting) tot ongeveer 4 uur 's ochtends duurde, moet genoeg zijn om aan te geven hoe leuk het was :p

Jammer genoeg gaat deze groep Japanners eind deze week weer ieder terug naar hun eigen stad om daar naar hun bedrijf te gaan (ze waren hier in Tokyo voor training). Misschien zit er nog een meeting in, maar dat weet ik zo niet. Heb wel nog een paar e-mailadressen uitgewisseld, dus :D

Vandaag zijn de lessen weer begonnen. Momenteel moeten we allemaal twee uurtjes wachten voor een lezing waar iedereen niet zoveel zin in heeft.
Woensdag gaan we naar Naganumu School! Daar heb ik wel echt heel erg veel zin in :D Dat is de school waar we eigenlijk naar toe zouden gaan voor de taallessen, maar dat is dus veranderd; onze docenten zijn echter wel van Naganuma. Dus we gaan meeten met de buitenlanders (denk vooral Koreanen en Chinezen, maar ook een enkele Europeaan) met als voertaal Japans :)
Donderdag presentatie onderzoek en dan maandag bezoek aan Nissan en tentamen Klassiek Japans :s Woensdag bezoek Kikkoman, en dan het weekend misschien eens naar Fuji!

Alles is dus alweer volgepland, en als ik zo vooruit kijk, gaat de tijd echt VEEL te snel! Maar ik ga nog niet aan naar huis gaan denken, want daar heb ik nog helemaal geen zin in :p

Foto's van ons wederom superavondje met onze Japanse vrienden komen snel!

+
PS: iedereen bedankt voor de comments; ja, wanneer ik terug ben, komt er uiteraard weer een 'ik-ben-terug-uit-Japan--laten-we-dat-vieren'-dag! Promise~

2 opmerkingen:

Anke zei

Heeeey,
Influenza A?! Bahbah lijkt me toch geen fijn idee dat het zo snel verspreid ... O.o

Tklinkt allemaal wel heel gezellig daar! xD En koowl dat er een 'ik-ben-terug-uit-Japan--laten-we-dat-vieren'-dag komt xD Als ik uitgenodigt wordt ben ik zeker van de partij... haha

Anoniem zei

Hoi Diana,
Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat. Je schrijft lekker veel en het is leuk om te lezen.
Veel plezier.
ome Ferry & tante Inge