zondag 10 mei 2009

3-delige update: deel 1

Ik wilde aanvankelijk schrijven 'vanuit het natte, sombere en herfstachtige Tokyo', maar inmiddels is het een 'vanuit een heerlijk zonnig en zomers Tokyo' bij deze eindelijk een update. Excuses voor de trouwe lezers!
De update zal uit drie delen bestaan, namelijk 1) Dutchies & Japanners [7 mei], 2) honkbal: Tokyo Giants vs. Yokohama Bay Stars [6 mei], en de 'eerste keer' izakaya [8 mei].

Tussen 28 april en 6 mei heb ik bizar weinig gedaan. Het was Golden Week (soort van meivakantie voor de Japanners, wat dus betekent dat het overal superdruk is), en ik heb van alles bijgewerkt, gelezen en films gekeken -- heerlijk uitgerust voor alles (met name Material Culture) weer begon. Buiten de snelle verspreiding van de 'varkensgriep' en de belachelijke aanslag op de koningin, vanuit Nederland ook niet zoveel gehoord.
Dus bij deze de echte update:

7 MEI

Op 7 mei, op een heerlijke avond, ging de hele groep Nederlanders (voorts 'Dutchies') op naar het restaurantje waar we laatst ook okonomiyaki (een soort pannekoek die je zelf maakt; je krijgt een bakje met je bestelde gerecht -- bijv. bief met wat groenten -- waar dan een hele brei van ei en dergelijke bij zit; deze moet je roeren en daarna op de bakplaat gooien; daarna doe je erover wat je wilt (bijv. mayonaise), en eten maar) gegeten hadden. Dit keer waren het echter niet alleen Nederlanders; met een groep van tien Japanners (jonge salarii man) die een aantal van ons kende uit de Weekly Mansion, hadden we daar gereserveerd. Behalve dat de vrouw die daar werkt stijl achterover sloeg toen drie van ons gingen reserveren [en dan ook de hele tent reserveerden voor 24 man], verliep alles op rolletjes.


Links-midden: de verschillende tafels; rechts: Marit & 'George'

En het was LEUK. Ik heb me echt ontzettend goed vermaakt daar. Links van het gangpad waren vier kookplaten, waar vijf man omheen konden zitten; aan de rechterkant van het gangpad waren nog drie platen waar maar twee man bij konden. Met andere woorden, één Japanner per Nederlander aan de rechterkant ;D
Ik was ook rechts gaan zitten en kreeg gezelschap van Satoru (zie foto's). Was echt ontzettend leuk! Alleen maar Japans gepraat, soms met horten en stoten, andere keren behoorlijk vloeiend. Vooral toen bleek dat we wat films en bands beiden leuk vonden, ging het helemaal goed natuurlijk ;D Ook met andere Japanners nog gepraat (Naoki, zie foto's), en ook met Yuuki uiteraard, de jongen met wie ik al eerder gemaild had.


Links: Marit, Yuuki & ...; midden: yakisoba van de plaat; rechts: geen commentaar

Iedereen vermaakte zich uitstekend; het eten (en niet te vergeten: het bier) ging er snel doorheen terwijl er Japans gebabbeld werd. Als de Japanners in het Engels praatten (ik zal Yutaka's 'order please' tegen de vrouwen die er werken niet zo snel vergeten, haha), was het echt ontzettend grappig. En uiteraard werden er ook foto's gemaakt.


Links: Satoru, ik & Naoki; midden: *vlnr* Naamloos, Ho-Ling, Yutaka, Nick, Michelle, 'George' & Yuuki; rechts: groep (met Kazuki aan het bier..)

Wij Nederlanders kregen trouwens ook af en toe wat versnaperingen om eens te proberen; dit noemden de Japanners dan 'herinneringen maken' ;D Het desert a la crepe was erg lekker, we kregen ook octopus en dat was niet vies maar ook niet echt lekker. Maar leuk dat we dat kregen, sowieso.


Links: proost *vlnr* Choji, Yutaka, Sebastian & Satoru; rechts: ik, Naoki, Sara & Satoru

Na een uurtje of twee zat het er al zo'n beetje op; iedereen had de dag erna weer school/werk, dus wilden we het allemaal niet te laat maken, hoewel het supergezellig was. Na een hartverwarmende speech van Yutaka -- die ik tevens heb opgenomen, maar nog niet geupload heb; link komt nog -- gingen we (met zijn allen, natuurlijk) terug naar de Mansion.

Ik ben trouwens dezelfde avond nog door (half-dronken) Japanners aangewezen als Paris Hilton lookalike.. Kun je nagaan hoe ver ze heen waren xD De belachelijkheid van die vergelijking spreekt voor zich :p

// einde deel 1.

2 opmerkingen:

Chamilla zei

Ha ha volgens mij is dat een van de laatste personen met wie jij vergeleken wil worden.

Anke zei

Paris Hilton? XD Tuurlijk lijk jij daarop xD Nooit de vergelijking gezien? *proest* xD Ziet er gezellig uit daaro! ^^