vrijdag 19 juni 2009

久しぶり!

Alweer een tijdje geleden, maar vandaag komt de update *zie volgende post*

Inmiddels zit het eerste eindtentamen Japans erop, zowel grammatica, begrijpend lezen als conversatie. Naar mijn idee is het wel goed gegaan, gelukkig; zag er toch wel tegenop om in drie en een half uur dat allemaal te behandelen en ook nog twintig minuten Japans te praten. Maar het ging wel goed. :)
Tevens heb ik het Material Culture vak afgerond met een 8,5 dankzij een 8 voor mijn tentamen (waarbij we met zijn allen met onze laptops in het klaslokaal zaten; een schets van het dagelijks leven van tegenwoordig?), en heb tevens Klassiek Japans afgerond met een 8,8 voor dat tentamen.
Dus nu alleen nog de cijfers van deze Japans tentamens (welke we overigens al maandag krijgen), het kanji tentamen van aanstaande maandag, en het eindcijfer van onze onderzoekspaper.
Ik wacht in spanning af =^^=

Trouwens, felicitaties naar mijn broertje die geslaagd is voor het VWO, en gisteren lekker aan de whisky zat toen ik hem belde. おめでとう!

++

Mood: tired, yet satisfied
Sound: the excited, relieved chattering of my fellow students

PS: de update komt; er is weer genoeg gebeurd, en heb weer veel foto's! Verwacht onder andere foto's van Kikkoman (de flavouring Japanse soja), Nikko (tempels, waterval, apen en een meer), en nog veel meer ;)

2 opmerkingen:

Anke zei

Oe een nieuw bericht haha, koowl dat je broertje is geslaagd voor het VWO! Ik heb gisteren ook officieel te horen gekregen dat ik mijn twee diploma's mag gaan ophalen 9 juli! OWYEAH! :p En ik hoop dat jij ook nog allemaal goede cijfers te horen krijgt! ^__^

En ik las dat je in Nikko geweest bent? Als ik naar Japan ga wil ik daar ook graag heen. ^__^ Benieuwd naar de foto's! =P

Mizumi zei

Late reactie, sorry! Ben erg benieuwd naar je laatste weken in Japan. En natuurlijk gefeliciteerd met je goede cijfers!

Oh ja, ik ben heel traag, maar ik heb je kaart eindelijk ontvangen ;) (Ben gisteren pas weer naar Leiden gegaan, oeps) Dus weer lekker laat, maar alsnog heel erg bedankt!!