zondag 10 mei 2009

3-delige update: deel 3

9 MEI
Sara's verjaardag & de izakaya

Vandaag zijn we dus met zijn allen Sara's verjaardag gaan vieren in het Yoyogi Park te Harajuku (waar een paar weken geleden al die prachtige sakura stonden; het was moeilijk voor te stellen dat dat pas een paar weken geleden was; het lijkt echt al twee maanden terug!).

We hadden met zijn allen geld bij elkaar gelegd voor Sara's cadeau, en daarvan hadden Luciano & Els een prachtige yukata (een 'informele' kimono) inclusief obi (de band die je om je kimono doet) gekocht. Het was trouwens prachtig weer en veel Japanners waren naar het Yoyogi Park gekomen om te relaxen; koppeltjes, naschoolse clubs (een veelvoorkomend fenomeen in Japan) en voornamelijk ook gezinnen met kinderen. Ik heb echt van alles gezien qua activiteiten van zonnen tot vliegeren tot honkballen, voetballen en badmintonnen.
Wij Nederlanders clusterden samen, half in de schaduw, half in de zon, en vermaakten ons met kletsen, beetje voetballen en natuurlijk Japanse snacks verorberen.

Uiteindelijk was een groepje Japanners dapper genoeg ons te benaderen, toen één van hun Nick half commandeerde, half vroeg de bal te passen. Na een beetje gevoetbald te hebben (en poging gedaan te hebben met zijn vieren de bal ten minste tien keer over te schoppen zonder hem op de grond te laten komen) kwamen twee van hun met Nick en mij kletsen. De ene in het Japans, de andere (die vier jaar in Hawaii had gewoond) in goed Engels. Was erg gezellig, en gewoon leuk (en tevens wéér een goede oefening, natuurlijk).


Links: Sebas & Arne hebben 't naar hun zin; midden: gefrituurde zoete aardappel; rechts: groene asperges met bacon

Na een paar uur ons vermaakt te hebben in de zon gingen we naar huis voor een pauze en doucheronde, waarna we opnieuw met zijn allen richting een izakaya (een bar, waar je tevens snacks kunt eten) in Ekoda gingen. Deze was in Japan a la jaren vijftig ingericht (inclusief de muziek/films van die tijd, heel gaaf).


Links: Nick & ik (blij); midden: jarige Sara & Els; rechts:
Ho-Ling,
Luciano en Dorian zijn altijd blij

Ook hier hebben we ons prima vermaakt met zijn allen. We hebben van alles gegeten van yakitori (gegrilde kip) tot chiizu-beekon (oftewel, een blok kaas met een plak bacon eromheen), tot asuparagasu-beekon (groene asperges met bacon) -- zie je, Japans is helemaal niet zo moeilijk!


Links: kaas met bacon; midden: Nick, ik & Benjamin; rechts: Michelle als Japanse big-smiler

Ook allerlei (alcoholhoudende) drankjes werden uitgeprobeerd (de een lekkerder dan de ander..) . Er bestond zelfs Bacardi Chocola, maar dit was meer Bacardi Melk; het was niet vies, maar ook niet super lekker ofzo ;D


Links: Marit, Benjamin 2 & Sebastian; rechts: Corned Beef! (10x lekkerder dan in NL)

En wederom na een aantal uurtjes vermaak, en een afscheidscadeautje van de shopkeepers, gingen we allemaal terug naar huis, om vervolgens de zondag uit te slapen, huiswerk te maken of te gaan karaoke-en, en voorbereiden op een nieuwe week Japans! ;D

// einde deel 3

(en laat niemand ooit zeggen dat ik niet genoeg schrijf :P)

3 opmerkingen:

Mizumi zei

Whoa, een week zonder updates ruimschoots goedgemaakt!

Yay voor katakana food XD En ik zat me alweer af te vragen wat asperges zijn in het Japans... Het viel te raden.

En als ik ooit iemand nog een keer hoor zeggen dat Japanners maar een stil publiek zijn, zal ik ze je filmpjes eens laten zien. ^_~ Goed te horen (en te zien) dat de wedstrijd zo leuk was!

En eet smakelijk? (Haha, het valt me nu echt op hoe vaak Japanse blogs over het eten gaan!)

De nieuwe week is al begonnen aan je klok te zien, dus veel succes en plezier gewenst in de tweede maand Japan!

Groetjes, Leana

Anoniem zei

Hallo Diana,zo te zien heb je de tijd van je leven en wat ziet het eten er heerlijk uit!!!!mooie foto"s,groetjes monique

Anke zei

Ik vind het echt leuk je blogs te lezen xD snap niet dat ik er gewoon 4 achterliep ofzo ... 3? Nouja ^^ ik ga het voortaan gewoon weer bijhouden haha.

Het ziet er daar zo gezellig uit en dat eten omg! ^^ Het ziet er zo lekker uit ^^ Als ik na school eindelijk een baan heb duurt het vast ook niet lang voordat ik daar heen kan gaan! ^^ Ik kan echt niet wachten, ik wil zooooo graag!

Hou je trouwens weer een terug uit Japan bijeenkomstje thuis? Want dan ben ik erbij! ^^